Forleden læste jeg et opslag i en Facebook gruppe fra en mand som var lidt sur. Han spurgte gruppen til råds og ville høre hvornår det var rimeligt at klage til busselskabet, skælde buschaufføren ud eller lave opslag om busselskabet og chaufføren på Facebook.

Sagen var nemlig den at han flere gange havde oplevet at bussen var kørt fra ham. Han oplevede at bussen kørte 1-3 minutter før fra det busstoppested som han skulle med fra. Det må bussen jo ikke. Manden nåede med andre ord ikke bussen.

UNDSKYLD MIG!!! Kunne du gå hjemme fra 5 minutter før? Det kunne jo være der ikke havde været noget som skulle med ved de sidste tre stop og derfor var bussen lidt foran, men du er da helt klart alt for sent på den hvis du hænger dig i to minutter. Jeg forstår pointen, og det er da rigtigt nok at bussen ikke skal køre før tid, men come on to minutter! Hele verden drejer ikke kun for din skyld, og måske du kunne give dig lidt, og gå 5 minutter før ud af døren. Selvfølgelig er du i din fulde ret til at gøre busselskabet opmærksom på dit problem, og håbe at de kan gøre noget ved det.

De fleste af de svar manden fik, gik på at han skulle gå hjemme fra lidt før, og han blev rådet til at tage kontakt til busselskabet og ALDRIG hænge nogen ud på Facebook.

Tak fordi du følger med. Du er med til at holde mig i gang.

Kærligst Heidi

 

 

gaamigglad.dk