Online foredrag med Gå Mig Glad

Travlhed er en del af hverdagen – og det er vores plads foran computeren også. Vi sidder på vores kontorstol og kommunikerer via telefon og e-mail, og i pauserne sidder vi tit sammen med de samme kollegaer.

Vi sidder simpelthen alt for meget ned, og det er vi slet ikke skabt til. Stillesiddende arbejde slider nemlig rigtig meget på kroppen. Det giver en dårligere blodcirkulation, en lavere forbrænding og bidrager til træthed. Det er derfor, vi skal ud at bevæge os – også i arbejdstiden.

Hvorfor skal vi gå i arbejdstiden?

Gåture i arbejdstiden kan gøre underværker for bl.a. humør, fællesskab, koncentration og meget mere – og så går det faktisk slet ikke ud over produktiviteten. Tværtimod. En investering i en 10-minutters gåtur kan faktisk give en hel times arbejdskraft tilbage. Det er en return on investment på hele 600 % – og det er noget, der kan mærkes på bundlinjen.

Der er rigtig mange fordele ved at inddrage gåture i arbejdstiden:

Gåture gavner humøret. En rask gåtur frigiver glædeshormoner, og det påvirker vores humør positivt. Daglige gåture gør os gladere, og det kan bl.a. mærkes på arbejdsglæde og produktiviteten.

Gåture giver mulighed for en god dialog og styrker fællesskabet. På en gåtur kan man få snakket sammen, lære hinanden bedre at kende og nedbryde siloer. Det kan bl.a. bidrage til, at vi lærer hinanden bedre at kende på tværs af afdelingerne og sørge for, at vi i fremtiden har nemmere ved at arbejde sammen og bede hinanden om hjælp.

Gåture mindsker stress og nedsætter sygefraværet. Kombinationen af motion, dagslys og den friske luft øger som nævnt produktionen af vores glædeshormoner som bl.a. dopamin, og det giver en følelse af glæde og velbehag og mindsker stress.

Gåture øger koncentration og hukommelse. En gåtur øger blodtilførslen til hjernen og dermed produktionen af nye hjerneceller. Det styrker både indlæring og hukommelse.

Gåture gør dig 60 % mere kreativ end når du sidder stille. Et studie har vist, at man generelt går flere gode ideer, mens man går end når man sidder ned. Det kan derfor være en god idé at bruge gåture, når der skal brainstormes.

Gåture sænker risikoen for type 2 diabetes og forebygger hjerte-kar-sygdomme. En rask gåtur får din puls til at stige, øger din blodcirkulation og holder blodkarrene elastiske. Det forbedrer hjertets funktion og forebygger hjerte-kar-sygdomme med hele 25 % ved regelmæssige gåture.

Når gåture inddrages som en del af arbejdsdagen, har det en positiv effekt på både medarbejdere og dermed også virksomheden som helhed. Det giver gladere, sundere og mere produktive medarbejdere – og det er godt for såvel arbejdsmiljøet som økonomien!

Motion i arbejdstiden - motion mens du arbejder - Gå Mig Glad

Hvordan foregår foredraget?

I mit online foredrag lærer I at bruge en gåtur konstruktivt i løbet af jeres hverdag. I får helt konkrete tips og tricks og gode råd til, hvordan I kan komme i gang og hvornår det vil være oplagt for jer at bruge en gåtur. I lærer, hvordan gåture kan integreres som en struktureret del af jeres hverdag på kontoret, så I kan høste alle fordelene ved fælles gåture i arbejdstiden. I foredraget tager vi naturligvis udgangspunkt i jeres virksomhed, så vi når frem til et resultat, der virker i jeres hverdag.

I løbet af foredraget er der naturligvis også lagt gåture ind, hvor I kommer til at arbejde med jer som team og samtidig arbejde individuelt. På denne gåtur kan i sammen finde ud af, hvordan I ønsker at bruge en gåtur i jeres dagligdag på kontoret.

Praktisk info om foredraget

Sted: Din virksomhed/institution
Varighed: 1 ½ time
Antal deltagere: op til 25 personer
Påklædning: efter vejret da vi skal ud at gå
Pris: 9.500

Kontakt

Er du interesseret i at høre mere om mine online foredrag, er du altid velkommen til at udfylde nedenstående kontaktformular, og så kontakter jeg dig hurtigst muligt.