Borgerservice med nul service – overhovedet!
Det er to ting som i den grad kan sætte mit pis voldsomt i kog. Den ene er når dem med høj løn, eller adgang til penge i statskassen rager til sig. Det andet er når dem som har brug for hjælp ikke får det. Især børn og ældre. Jeg bliver så gal i skralden når jeg høre om en af de to dele. Forleden var det mine forældre det gik ud over på Borgerservice i Kolding.

Ingen internet, ingen handicapskilt til bilen
Af flere årsager har mor og far fravalgt internet. Derfor får de breve med posten og går på Borgerservice når der er noget de skal have hjælp til, som vi andre selv ordner på nettet. Far skal have ny hofte og går meget dårligt. Ud over det, kører han hver onsdag rundt med sin gamle mor på 91 for at hun kan få handlet, komme til frisør, læge og den slags. Hun går ekstremt dårligt. Derfor vil det være en kæmpe hjælp med et handicap skilt til bilen så de kan parkere tæt ved indgangen.

106. tirsdagstur – lav mindre huller og spar penge

Mor og far går på Borgerservice for at få hjælp til at få et handicapskilt. Damen bag skranken giver dem et telefonnummer og siger at det er hvad hun kan gøre.

HVAD?

For at få sådan et skilt skal man gå på nettet og finde en formular som man skal print ud, udfylde, scanne ind og sende vedhæftet i en mail. Alt det kan man naturligvis ikke, når man ikke er på nettet.

Det ville tage damen ca. 2 1/2 minut at printe det papir de skal udfylde, og ca. lige så lang tid at scanne det ind og sende det for dem. Mor og far kommer hjem og mor kommer i tanke om at hun engang har klippet noget ud fra avisen om bestilling af et handicapskilt. I artiklen var der en www adresse. Mor ringer til mig og spørger om jeg vil hjælpe. SELVFØLGELIG vil jeg det. Jeg får printet og kører ud til mor og far med papirene. Det er ikke noget problem. Jeg vil gerne hjælpe, men jeg synes saftsuseme det er ufattelig ringe service at man på Borgerservice byder ældre mennesker den behandling. Det ville kræve så lidt af damen at gøre det for mor og far, og det ville igen tid tage.

Det er for dårlig service. Det hedder vel BorgerSERVICE af en grund, eller har jeg misforstået noget?

Der er tusindevis af dygtige folk i kommunen som går på arbejde hver dag og gør en kæmpe indsats, også damen her, men hvis man går en SÅ dårlig dag, skal man blive hjemme. 

Smid en kommentar hvis du er enig eller uenig med mig. Jeg hører gerne din mening. 

Tak fordi du følger med. Du er med til at holde mig i gang!

Gå-hilsner Heidi

gaamigglad.dk