Du kan godt
Du vil gerne, du ved også godt hvordan man gør, det kniber bare med at få det gjort. Kender du det? Det gør jeg. Alt for godt endda.

“Et godt liv er hårdt arbejde hver dag” Citat B.S. Christiansen

Når jeg cykler hjem fra city, jeg prøver at tage cyklen så tit det er muligt, skal jeg op af en lang stejl bakke. Du kan godt, siger jeg til mig selv. Du kunne i går, så du kan også i dag! For enden af bakken er jeg helt rød i hovedet og varm i hele kroppen og ligner en der snart vælter af cyklen af bare anstrengelse. Men jeg gjorde det. Cyklede hele vejen op. Jo oftere jeg gør det, jo nemmere er det for at komme op.

Fik du læst: 85. tirsdagstur – nej, hvor er jeg flov

Sådan er det. Det gælder om at få de små gode vener ind i hverdagen og bruge dem tit, i stedet for de dårlige. Jo mere oftere du gør det “rigtige” jo bedre får du det. Bevars jeg er bestemt ikke DM til det, men jeg prøver, og det er første skridt.

Beviserne fra forskning
Bente Karlund Pedersen er professor og har lige udgivet bogen GÅ-BOGEN gå, så går det nok. “Det er mit håb at give stof til tanker og eftertanker på gåturen” skriver hun.

Tak, det er lykkedes. Jeg er kommet til side 87 og har allerede lært at hvis du går en time ekstra om dagen kan du tabe dig 5-10 kg. på et halvt år. SÅDAN! Stof til eftertanke.

Det er spændende at læse om de forskellige forskningsresultater og få indsigt i ord som kortisol, hippocampus, serotonin, dopamin, noradrenalin, og stoffet kynurenin. Jeg skal spare dig for at gå i dybden med det men vil nøjes med at fortælle dig at ved at gå kan du opnå en masse psykiske, fysikske og mentale fordele.

Når musklerne er stærke beskytter det hjernen mod stress og depression.

Sådan står der på side 72 og det synes jeg er stof til eftertanke. Vær fysisk stærk og opnå en masse psykisk styrke. Stor JA hat og KÆMPE pyt-knap.

JA tak!

Tak fordi du følger med. Du er med til at holde mig i gang.

Kærligst Heidi

Jeg vil blive SÅ glad for din stemme til homePrisen 2018 her.

gaamigglad.dk